Szukaj

Instytut Literaturoznawstwa i Językoznawstwa Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach chce w prosty sposób skomunikować urzędników i mieszkańców. Kilka tygodni temu ruszył projekt “Prosty język w urzędzie”. Głównym celem działalności internetowego Centrum „Prosty język w urzędzie” jest redukowanie komunikacyjnych barier między obywatelami, a instytucjami publicznymi. Centrum zostało założone przez dr Joannę Kowalczyk w ramach ogólnoświatowego ruchu upraszczania języka urzędowego (Plain Language).

Prosty Język w Urzędzie Centrum Wsparcia Językowego dla Obywatela i Urzędnika

Na stronie Centrum obywatele korzystający z usług urzędów mogą zadać pytanie dotyczące terminologii prawnej, prawniczej i administracyjnej. Pracownicy urzędów również mogą uzyskać porady językowe i stylistyczne wspomagające wdrażanie zasad ogólnoświatowego ruchu prostego języka (Plain Language).

Gdzie zadać pytanie? Gdzie znaleźć odpowiedź?

„Strefa Obywatela”:

https://ilij.ujk.edu.pl/strefa-obywatela-pytania/

„Strefa Urzędnika”:

https://ilij.ujk.edu.pl/strefa-urzednika-pytania/

Centrum nie dokonuje interpretacji przepisów prawnych, pism urzędowych ani ich fragmentów. Udzielone odpowiedzi nie są wykładnią prawną.

Poprzednie Kondolencje

Gmina Nowiny © 2020. Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja red9.pl

Wersja dla niedowidzących